Deoarece China a devenit foarte rapid una dintre cele
mai mari
pieţe de desfacere pentru Volkswagen, este
normal ca interesele grupului VAG să fie prioritare în zona
asiatică. Şi, cum viitorul este al maşinilor electrice, oficialii
s-au gândit să împuşte doi iepuri deodată: crearea unui nou brand,
dedicat Chinei, sub care vor fi vândute doar maşini electrice.
Într-un fel, cei de la Volkswagen au luat exemplul celor de la
Toyota, care au anunţat că, în viitorul apropiat, Prius va deveni
un sub-brand de sine stătător, pentru viitoarele modele hibride şi
electrice. De asemenea, Volkswagen aplică aceeaşi strategie
ca şi alţi constructori din China: Honda a dat naştere
mărcii Linian (în parteneriat cu Guangzhou), General Motors are în
portofoliu Bajoun (împreună cu SAIC), iar Nissan va lansa în curând
marca Venucia.
Deocamdată, alte detalii nu au fost date publicităţii,
neştiindu-se când va apărea primul model Kai Li pe piaţa
chineză. Interesant este faptul că, recent, VW a lansat
primul concept de maşină electrică dedicată pieţei auto din China,
Volkswagen E-Lavida, care însă este dezvoltat împreună cu
partenerul SAIC, nu cu FAW.
Rămâne de văzut dacă cei de la Volkswagen vor vinde sub brandul
Kai Li noua gamă de maşini electrice de oraş
VW E-Up! sau vor apela la modele bazate pe platforma lui
Volkswagen Golf, cum esteVW
Golf Blue-e-motion, care va apărea pe piaţă în
2013.